Minggu, 08 Februari 2015

OPAT PANGAJARAN TINA KISAH NABI IBRAHIM

OPAT PANGAJARAN TINA KISAH NABI IBRAHIM ALAIHIS SALAM
Ku Rahmat TaufikHidayat


Minimal aya opat pangajaran tina kisah Nabi Ibrahim Alaihis salam jeung kulawargana.

Pangajaran kahiji, Hade sangka ka Allah.
Sikep hade sangkana Nabi Ibrahim jeung kulawargana katingali tina lalampahan kahirupanana. Dina hiji mangsa Nabi Ibrahim ngorejat hudang ngadadak tina kulemna. Ujug-ujug anjeunna marentahkeun ka istrina Siti Hajar pikeun nyiapkeun lalampahan bari nyandak putrana. Siti Hajar enggal siap-siap kange nempuh lalampahan anu tebih. Dina mangsa harita nabi Ismail msih keneh orok sareng can diporotkeun. Ibrahim alaihis salam ngalengkahkeun sampeanana mapay-mapay bumi anu pinuh ku tatangkalan jeung jujukutan, tug dugika dugi ka wewengkon anu sebut padang sahara. Anjeunna teras mapah dugika ngahontal pagunungan, teras lebet ka daerah jazirah Arab. Ibrahim nuju ka hiji lengkob anu teu dipinuhan ku pepelakan, teu aya bubuahan, teu aya tatangklan, teu aya katuangan, teu aya leueuteun, tempat eta nuduhkeun teu ayana kahirupan dijerona.

Di tempat eta anjeunna lungsur tina tonggong tungganganana, teras ngalungsurkeun istri sareng putrana. Saparantosna eta tanpa aya ucap anu kaluar tina bahamna, anjeunna ngantunkeun istri sareng putrana didinya. Aranjeunna duaan mungsaukur dibekelan sakantong katuangan sareng sakedik cai anu moal cekap kange dua dinten. Saparantosna ningal ka kenca sareng ka katuhu, anjeunna ngalengkah ngantunkeun eta tempat.
Tangtos wae Siti Hajar kaget diperlakukeun sapertos kitu, anjeunna nuturkeun carogena tipengker sambil tumaros, “Bade angkat ka mana salira? Naha salira bade ngantunkeun abdi duaan di ieu lengkob anu teu aya nanaon pisan?” Ibrahim alaihis salam teu ngawaler patarosan istrina. Anjeunna teras we mapah. Siti Hajar tumaros deui, ngauihan patarosanana, tapi Ibrahim alaihis salam tetep bungkem. Ahirna mah Siti Hajar paham yen carogena  angkat sanes kualatan kahoyongna nyalira. Anjeunna ngartos yen Allah maparin parentah ka carogena kange angkat. Nya anjeunna teras tumaros, “Naha Allah anu marentahkeun salira sangkan angkat ngantunkeun abdi duaan?” Ibrahim alais salam ngawaler, “leres”. Lajeng istri anu solehah dan iman eta nyarios, “abdi duaan moal kamomorekeun salami Allah nyarengan. AnjeunNa anu parantos marentahkeun salira angkat. Teras Ibrahim alais salam mapah ngantunkeun istri sareng putrana.

Tingal, kumaha nabi Ibrahim alaihis salam sareng Siti Hajar, mampuh hade sangka (khusnuzhan) ka Allah swt. Aranjeunna yakin yen salami aranjeunna salawasna sareng Allah, tangtos Allah moal nyangsarakeun aranjeunna, moal aya anu bisa nyilakakeun aranjeunna.

Mun seug dititenan, loba pisan jalma anu prustasi dina kahirupan ieu atawa lobana manusa anu sangsara lain alatan saeutikna ni’mat anu dipaparinkeun ku Allah ka maranehna. Tapi, kulantaran saeutikna husnuzhan (hade sangka) kana kasaean Allah. Padahal ni’mat anu Allah paparinkeun langkung seueur tibatan siksaNA.

Manusa wajib husnuzhan ka Allah, kumaha wae kaayaanana. Allah bakal maparin katangtosan ka hambaNa saluyu sareng sangkaan hambaNa. Nalika hamba sae sangka ka Allah, nya Allah bakal maparinan kaputusan anu sae keur eta hamba. Nalika hamba goreng sangka ka Allah, ngandung harti manehna mikahayang kaputusan anu goreng ti Allah pikeun manehna. Allah moal nyapirakeun harepan hambaNa anu hade sangka ka Anjeunna.

Pangajaran kadua, Neangan rezeki anu halal.
Saparantosna Ibrahim alaihis salam ngantunkeun istri sareng putrana pikeun mulih neraskeun perjuanganana dakwah kana ajaran Allah. Siti Hajar maparinan cai susu ka putrana Ismail, samentawis anjeunna nyalira ngawitan ngaraos hanaang. Panas panon poe dina waktos harita nyeletet pisan dugika karaosna kacida pisan ngagaringkeun tikoro. Saparantos dua dinten, cai anu dihandap seep, cai susuna oge garing. Siti Hajar sareng Ismail ngawitan halabhab, hanaang. Dina waktu anu marengan, katuangan oge sami seep, kahariwang sareng kabingung mimiti ngolebat dina bayangan Siti Hajar.

Ismail ngawitan nangis kumargi hanaang ku cai. Teras Siti Hajar ngantunkeun Ismail nyalira, margi anjeunna bade milarian cai kange ngaleueut. Kalayan lumpat laun anjeunna dugi di pasir Shafa. Teras anjeunna naek ka luhur pasir eta. Dua dampal pananganana dina taarna kange nutupan soca tina cahaya panon poe, teras anjeunna ngareret kaditu kadieu, milari sumur, manusa, kafilah atanapi berita. Mung hanjakal soca anjeunna teu ningalan naon-naon. Nya anjeunna enggal lungsur ti pasir Shafa bari lulumpatan bras anjog ka pasir Marwa. Anjeunna naek ka luhur pasir eta, pangemutna susuganan ti dinya tiasa katingal aya jalmi. Tapi nya kitu, teu aya saurang-urang acan anu ngulampreng di eta patempatan.
Siti Hajar lungsur di pasir Marwa maksad ningal putrana, Ismail. Anjeunna menakan Ismail teras-terasan nangis. Katingalna si kasep teh leres-leres hanaangna. Ningal tuang putrana sapertos kitu, bari bingung anjeunna mulih deui ka pasir Shafa beri teras naek ka luhurna. Ti dinya teras ka Marwa bari naek deui ka luhurna. Siti Hajar bulak-balik antara dua pasir, Shafa sareng Marwa, sajumlah tujuh kali.


Pangajaran katilu, Kurban pikeun Allah swt.
Nalika Ismail tumuwuh dewasa, hate Ibrahim alaihis salam kalintang pisan kuat cintana ka ingkang putra, Ismail. Teu matak heran, margi Ismail lahir nalika yuswa Ibrahim tos sepuh. Eta nu jadi cukang lantaran anjeunna kalintang pisan cinta asihna. Mung Allah ngamaksad nguji kacintaan Ibrahim alaihis salam ku mangrupa ujian anu tohaga nu disababkeun cintana eta. Allah swt ngadawuh,
“Nya barang manehna sawawa usaha bareng jeung bapana, pok manehna nyarita: “Yeuh anaking! Saestuna ama nenjo dina impian, ama rek meuncit hidep. Cing pikiran, kumaha putusan hidep?” Manehna ngajawab: Nun ama, mangga lakonan saniskanten anu diparentahkeun ka ama teh, ama bakal mendakan kaayaan abdi insya Allah jadi ti antawis jalmi-jalmi anu salabar.” (QS. Ash-Shaaffat: 102)

Tiasa dibayangkeun pisakumahaeun paraosan Ibrahim pacampur aduk dina waktos harita. Salah kacida mun seug aya anu nyangka yen teu aya perang batin dina diri Ibrahim alahis salam dina watu harita. Teu mungkin ujian nu sakitu gedena teu nyababkeun ayana perang batin. Ibrahim ngemut, “Naha?” Tapi Ibrahim alaihis salam miceun jauh-jauh pikiran sarupa kitu. Lain Ibrahim ngaranna mun seug anjeunna tumanya masalah eta ka Allah “Naha?” atanapi “Kulantaran naon?”. Margi jalmi anu mikacinta moal tumanya naha? Ibrahim mung saukur ngemut ngenaan putrana, naon anu kudu dikedalkeun ka putra Ismail. Nalika harita anjeunna ngagolerkeun Ismail dina taneuh piekun dipeuncit.

Ibrahim nyandak kaputusan nu pangsaena, nyaeta anjeunna nyarios jujur kalayan leuleuy, leuleus jeujeur liat tali ka putra, tinimbang kudu langsung meuncit kalawan paksa.

Tingal kapasrahan sareng pangurbanan Ismail sareng ramana Ibrahim, aranjeunna paboro-boro pikeun ngaraih cinta Allah. Aranjeunna papayun-payun ngaraih kaasih kadeudeuh Allah. Sanajan anu dikorbankeun teh diri Ismail.

Pangajaran kaopat, Ngadidik kulawarga.
Nabi Ismail moal jadi putra anu sabaran mun seug henteu boga bekel atikan sareng didikan ibuna Siti Hajar. Nya kitu Siti Hajar ge moal mibanda jiwa anu sabar mun seug henteu didik ku nabi Ibrahim alaihis salam.  Pon kitu deui nabi Ibrahim alaihis salam moal mibanda kasabaran anu kacida wewegna mun teu dididik ku Allah ngalangkungan perantawisan wahyuNa.

Hiji budak anu di mangsa tumuwuhna kacida pisan ngabutuhkeun pisan proses anu panjang. Nya posisi kolot dina ngabentuk laku jeung ahlak anu hade kacida pisan dibutuhkeun. Perhatian nu gede jadi tanggungan nu jadi kolot ti mimiti waktu ngandung, ngalahirkeun nepika mangsa dewasa.

Kusabab jalma anu teu daek merhatikeun pendidikan anak dianggap jalma anu ngahianat kana amanah ti Allah. Sabagian ahli elmu nguningakeun yen Allah swt dina dinten kiyamah engke satiap kolot bakal dipenta pertanggungjawaban ngenaan lakuna ka anu jadi anakna.

Maot Mah Pasti

 Waktu nu ayeuna keur ka sorang mangrupa anugrah tur amanah ti Gusti Allah nu kudu digunakeun keur bebekelan mangsa jaga mulang ka alam baqa...